Tuomaritoiminta

Suomalaiset erotuomarit osallistuvat vuosittain Euroopan Hockeyliiton (EHF) seura- ja maajoukkueiden turnauksiin. Suomen Hockeyliitto esittää EHF:lle erotuomariehdokkaat kansainvälisiin erotuomari- ja toimitsijatehtäviin. EHF puolestaan nimeää erotuomarit kilpailuihinsa potentiaalisista erotuomariehdokkaista.

Euroopan Hockeyliitolla on useita eri tasoisia erotuomarikoulutuksia. Mikäli olet kiinnostunut kansainvälisestä koulutuksesta, niin ota yhteyttä Suomen Hockeyliittoon tai käy katsomassa Euroopan Hockeyliiton nettisivuilta erotuomareiden kouluttautumismahdollisuuksista:

Maahockeyn erotuomaritoiminnasta laajemmin:

Tuomarikoulutukseen osallistumalla voit edesauttaa oman maahockeyseurasi toimintaa. Koulutusta järjestetään kotimaassa vuosittain. Ota siis rohkeasti yhteyttä Hockeyliittoon, mikäli toimitsija- ja tuomarointitehtävät kiinnostavat sinua:

SM-erotuomarit / Finnish League Umpires:

• Klaus Saijonkivi (Umpire manager) klasu.hockey@gmail.com
  • Christian Gibson
  • Jouni Lounaskorpi
  • Simo Mäkelä
  • Vicky Moga (Bikramjit Singh)
  • Kari Saari
  • Noel Cavemelis
  • Arto Sinisalo