Lisenssit ja vakuutus

Lisenssit ja vakuutukset ostetaan Suomisportista,

Ohjeet lisenssinostoon sekä tietoja lisenssihinnoista ja ikärajoista löydätte Hockeyliiton materiaalipankista https://www.hockeyliitto.com/materiaalipankki sekä tämän uutisen lopusta.

Lyhyesti lisenssinostoprosessista Suomisportissa:

• Suomisport

Suomisport-palvelussa lisenssit ostetaan oman profiilin kautta ja ensimmäisellä ostokerralla ostajan tulee rekisteröityä palveluun. Palveluun kirjaudutaan joko puhelinnumerolla tai sähköpostiosoitteella. Oman profiilin kautta ostaja pääsee itse lisenssinostotoimintoon.

• Lapselleen lisenssiä ostava vanhempi

Niissä tapauksissa, kun vanhempi ostaa lapselle lisenssiä, vanhemman tulee ensin itse luoda profiili itselleen. Lasten profiilit luodaan vanhempien alle.

• Lisenssin osto

Lisenssinostaja valitsee ensin lajin (Hockey) ja seuran. Tämän jälkeen valitaan lisenssi, jonka jälkeen lisenssiin liitetään vakuutus. SHOL:lla lisenssivalikossa valitaan ensin lisenssi ja tämän jälkeen vakuutus. Lisenssin maksaminen Suomisportin kautta hoituu Maksuturva-palvelun kautta. Laskulla peritään Maksuturvan laskutuslisä. Lisenssi kirjautuu maksetuksi heti. Mahdolliset perintätoimenpiteet hoitaa Maksuturva.

HUOM! Kilpailusääntöjen mukaisesti vakuutus on pakollinen kaikille alle 21-vuotiaille sekä miesten SM-sarjaa pelaaville!

Lisenssinostoon ja Suomisportiin pääset tästä.

Lisätietoja lisensseistä, vakuutuksista ja lisenssinostosta löydätte täältä(materiaalipankista).

Ohjeet nippulisenssitoimintoon toimitetaan myöhemmin huhtikuun aikana.

Mikäli ilmenee kysyttävää, olkaa rohkeasti yhteydessä liiton toimistolle esimerkiksi sähköpostitse info(a)hockeyliitto.com

*****************************

OHJEET LISENSSINOSTOON SUOMISPORTISSA

1.Mene osoitteeseen www.suomisport.fi ja klikkaa ”Sisään Suomisporttiin”.

2.Aloittaaksesi tilisi luomisen tai kirjautuaksesi sisään, anna sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omia yhteystietojasi.

3.Jos käytit sähköpostiosoitettasi, saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit jatkaa tilisi luomista. Jos käytit puhelinnumeroasi, saat tekstiviestinä kirjautumiskoodin, jonka syöttämällä voit jatkaa tilisi luomista.

4.Anna loput tilin luomiseen tarvittavat tiedot ja klikkaa ”Luo tili”.

•Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omia tietojasi.

5.Luotuasi tilisi näet oman profiilisi.

6.Aloita lisenssinosto valitsemalla ”Osta lisenssi”.

7.Valitse oletko ostamassa lisenssiä itsellesi vai huollettavalle lapsellesi. Jos olet ostamassa lisenssiä lapsellesi, pyydetään sinua ensin täyttämään lapsesi tiedot.

8.Hae laji johon olet ensisijaisesti hankkimassa lisenssiä (”Hockey”).

9.Näet valitsemaasi lajiin sinun ikäisellesi liikkujalle myynnissä olevat lisenssit. Valitse haluamasi lisenssi.

• Lisenssivaihtoehdot ovat koko kausi, kesälisenssi ja 1.10 alkaen talvilisenssi.

10.Muista valita myös seura, johon ostat lisenssin (löydät oman seurasi seuravalikosta).

11.Seuraavassa vaiheessa järjestelmä tarjoaa lisenssiin sopivaa vakuutusta.

12.Varmista vielä yhteenvedosta, että kaikki on kunnossa. Tarvittaessa pääset muuttamaan tekemiäsi valintoja klikkaamalla yhteenvedon kohtia. Kun kaikki on kunnossa, klikkaa ”Hyvältä näyttää, jatketaan maksamaan”. Tämän jälkeen sinua pyydetään vielä täydentämään osoitetietosi, jos niitä ei vielä ole profiilissasi.

13.Valitse haluamasi maksutapa ja siirry suorittamaan maksu.

14.Suorita maksu valitsemallasi maksutavalla ja tämän jälkeen palaa myyjän palveluun. Saat ostoksesi maksutiedot sähköpostiisi ja näet ostamasi lisenssin ja vakuutuksen tiedot aina omassa profiilissasi.

*************************

Ja lisenssithän ostetaan www.suomisport.fi