Lisenssit ja vakuutus 4/2020

Lisenssit ja vakuutukset ostetaan Suomisportista,

HOCKEYLIITON TILINUMERO JOS TARVITSET JOHONKIN MUUHUN MAKSAMISEEN ON TÄSSÄ

BIC OKOYFIHH FI29 5720 9920 0253 18

Sporttiturva on määräaikainen Sporttiturva tulee voimaan 1.4.2020, kun maksat sen huhtikuun 2020 aikana. Jos maksat myöhemmin, se tulee voimaan maksupäivänä klo 24.00 tai maksuhetkestä. Säilytä maksutosite, josta käy ilmi maksuaika. Vakuutuskausi päättyy 31.3.2021.

Vakuutukset ovat uudella kaudella voimassa koko kauden, ei siis ole puolikkaita (kesä tai talvi) kausi vakuutuksia. PELAAJAT jotka aikovat Eurocup peleihin ulkomaille vakuutus on pakollinen (liiton tarjoama tai oma vakuutus)

Missä tilanteissa Sporttiturva on voimassa? Sporttiturva on voimassa kaikenikäisille seuraavissa lajiin liittyvissä tilanteissa

• ottelu/kilpailu/turnaus
  • harjoitus, joka on lajille ominaista tai valmennusohjelman mukaista
  • kilpailumatkalla ja koulutus-, liikunta- sekä valmennusleirillä koko
  • ajan sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin enintään 3 kk pituisilla matkoilla.

Ohjeet lisenssinostoon sekä tietoja lisenssihinnoista ja ikärajoista löydätte Hockeyliiton materiaalipankista

http://www.hockeyliitto.com/materiaalipankki/?download=15736 kokokauden tuoteseloste

http://www.hockeyliitto.com/materiaalipankki/?download=15737 sporttiturva ja lisenssi hinnat/ tuoteseloste

samat liitteet löydät https://www.hockeyliitto.com/materiaalipankki

Lyhyesti lisenssinostoprosessista Suomisportissa:

• Suomisport

Suomisport-palvelussa lisenssit ostetaan oman profiilin kautta ja ensimmäisellä ostokerralla ostajan tulee rekisteröityä palveluun. Palveluun kirjaudutaan joko puhelinnumerolla tai sähköpostiosoitteella. Oman profiilin kautta ostaja pääsee itse lisenssinostotoimintoon.

• Lapselleen lisenssiä ostava vanhempi

Niissä tapauksissa, kun vanhempi ostaa lapselle lisenssiä, vanhemman tulee ensin itse luoda profiili itselleen. Lasten profiilit luodaan vanhempien alle.

• Lisenssin osto

Lisenssinostaja valitsee ensin lajin (Maahockey) ja seuran. Tämän jälkeen valitaan lisenssi, jonka jälkeen lisenssiin liitetään vakuutus. SHOL:lla lisenssivalikossa valitaan ensin lisenssi ja tämän jälkeen vakuutus. Lisenssin maksaminen Suomisportin kautta hoituu Maksuturva-palvelun kautta. Laskulla peritään Maksuturvan laskutuslisä. Lisenssi kirjautuu maksetuksi heti. Mahdolliset perintätoimenpiteet hoitaa Maksuturva

Kilpailusääntöjen mukaisesti vakuutus on pakollinen kaikille alle 21-vuotiaille.

Aikuiset SM-sarjassa pelaaville pakollisuus on poistettu 1.6.20 mutta erittäin suositeltava. Liitto suosittelee vakuutuksen hankkimista joko liiton kautta tai omaa vakuutusta.

Lisenssinostoon ja Suomisportiin pääset https://www.suomisport.fi/

Lisätietoja lisensseistä, vakuutuksista ja lisenssinostosta löydätte http://www.hockeyliitto.com/materiaalipankki (materiaalipankista).

Mikäli ilmenee kysyttävää, olkaa rohkeasti yhteydessä liiton toimistolle esimerkiksi sähköpostitse info(a)hockeyliitto.com

*****************************

OHJEET LISENSSINOSTOON SUOMISPORTISSA

1.Mene osoitteeseen https://www.suomisport.fi/ ja klikkaa ”Sisään Suomisporttiin”.

2.Aloittaaksesi tilisi luomisen tai kirjautuaksesi sisään, anna sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omia yhteystietojasi.

3.Jos käytit sähköpostiosoitettasi, saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit jatkaa tilisi luomista. Jos käytit puhelinnumeroasi, saat tekstiviestinä kirjautumiskoodin, jonka syöttämällä voit jatkaa tilisi luomista.

4.Anna loput tilin luomiseen tarvittavat tiedot ja klikkaa ”Luo tili”.

•Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omia tietojasi.

5.Luotuasi tilisi näet oman profiilisi.

6.Aloita lisenssinosto valitsemalla ”Osta lisenssi”.

7.Valitse oletko ostamassa lisenssiä itsellesi vai huollettavalle lapsellesi. Jos olet ostamassa lisenssiä lapsellesi, pyydetään sinua ensin täyttämään lapsesi tiedot.

8.Hae laji johon olet ensisijaisesti hankkimassa lisenssiä (”Maahockey”).

9.Näet valitsemaasi lajiin sinun ikäisellesi liikkujalle myynnissä olevat lisenssit. Valitse haluamasi lisenssi.

• Lisenssivaihtoehdot ovat koko kausi, kesälisenssi ja 1.10 alkaen talvilisenssi. Kokokauden lisenssin myynti päättyy aina syyskuun loppuun, tämän jälkeen on myynnissä vain talvikauden lisenssit ja vakuutukset. Näin vältytään virheiltä

10.Muista valita myös seura, johon ostat lisenssin (löydät oman seurasi seuravalikosta).

11.Seuraavassa vaiheessa järjestelmä tarjoaa lisenssiin sopivaa vakuutusta.

12.Varmista vielä yhteenvedosta, että kaikki on kunnossa. Tarvittaessa pääset muuttamaan tekemiäsi valintoja klikkaamalla yhteenvedon kohtia. Kun kaikki on kunnossa, klikkaa ”Hyvältä näyttää, jatketaan maksamaan”. Tämän jälkeen sinua pyydetään vielä täydentämään osoitetietosi, jos niitä ei vielä ole profiilissasi.

13.Valitse haluamasi maksutapa ja siirry suorittamaan maksu.

14.Suorita maksu valitsemallasi maksutavalla ja tämän jälkeen palaa myyjän palveluun. Saat ostoksesi maksutiedot sähköpostiisi ja näet ostamasi lisenssin ja vakuutuksen tiedot aina omassa profiilissasi.

*************************

Ja lisenssithän ostetaan www.suomisport.fi