Hallituksen kokouksen 4.9. antia
8.9.2018 15:17 Uutiset / Liiton etusivu

Ok

Hockeyliiton hallitus piti tiistaina 4.9. vuoden viidennen kokouksensa. Kokouksessa hallitus käsitteli seuraavia aiheita:

1.Kilpailutoiminnan katsauksessa käytiin läpi ulkokauden viimeiset jäljellä olevat ottelut sekä Finaalipäivän järjestelyt. Lisäksi käytiin läpi seurojen alustavat ilmoittautumiset indoor-sarjoihin. Hallitus päätti, että U13 -sarja alkaa 25.11., mutta muut sarjat joulukuun puolella.

2.Kehitystoiminnan katsauksessa todettiin parhaillaan olevan menossa ja sovittuna tulevaksi lähiviikoille paljon lajiesittelyitä eri tapahtumissa ja kouluissa sekä seurojen järjestämänä omilla paikkakunnillaan ja pääkaupunkiseudulla liiton vetämänä erilaisissa tapahtumissa kuten Helsingin kaupungin Fun Action sekä Metropolian MetroSport -tapahtuma.

Todettiin, että alle 14-vuotiaiden juniorileiri jouduttiin perumaan ilmoittautumisten vähyyden takia. Päätettiin rakentaa ensi kesälle pienimmille junioreille leiri uudella, erilaisella formaatilla. Tapahtumaan palataan seuroille talven aikana. Päätettiin alustavasti leirin olevan kesäkuussa.

Sunnuntain 2.9. U16 -harjoitusleirin todettiin jälleen olleen menestys ja päätettiin, että näitä 13-16 -vuotiaille pidettäviä maajoukkuevalmentajien vetämiä tapahtumia jatketaan myös ensi kesänä.

Hallitus myös käsitteli erotuomaritoiminnan kehityshanketta, jossa indoor-kaudelle otetaan enemmän käytännönläheinen lähestyminen koulutuspäivien sijaan.

Päätettiin perustaa liitolle osa-aikainen valmennuspäällikön tehtävä ja aloittaa henkilön haku

3.Maajoukkuetoiminnan katsauksessa hallitus sai raportit miesten maajoukkueen Pietarin harjoitusleiristä sekä viimeisimmistä kotimaan leireistä sekä tiedoksi talven sovitut leiripäivät. P18- maajoukkueen osalta hallitus sai raportit Turkin EM-kisoista valmennukselta ja joukkueenjohdolta. Lisäksi P16 -maajoukkueen tilannekatsaus esitettiin hallitukselle ja vahvistettiin ensi kesän EM-turnauksen ajankohta Bulgariassa 4.-6.7.2019.

Hallitus vahvisti maajoukkueiden johtoryhmät seuraavasti:

* miesten maajoukkue: manageri Anssi Ojala, päävalmentaja Jan Nylund, huoltaja Mikko Hämäläinen, fysio nimetään myöhemmin

* P23 & P18 maajoukkueet: manageri Markku Heino, valmentajat O-P Ventelä (P18) ja Kari Toivonen (P23), huoltaja Henri Karjalainen, fysio myöhemmin

* P16 maajoukkue: manageri Mika Rihtilä, päävalmentaja Andrew Scholfield, valmentaja Tommi Juutilainen, huolto ja fysio myöhemmin

4.Elokuun 2019 Helsingin miesten EM-turnauksen osalta hallitus sai järjestelykomitealta muistion kokouksesta. Todettiin järjestelyjen etenevän suunnitellusti.

5.Strategiakatsauksen osalta todettiin harrastajamäärän ja seurojen määrän kasvattamisen osalta tarvittavan uusia konkreettisia toimenpiteitä, jotka otetaan vuoden 2019 toimintasuunnitelmassa huomioon. Todettiin, ettei mykyinen seuratoiminnan tukimalli toimi riittävästi edesauttamaan strategian mukaista toimintaa ja päätettiin muuttaa mallia enemmän toiminnalliseksi tueksi seuratoiminnan kehittämiseen.

6. Päätettiin pitää liiton sääntömääräinen syyskokous Myyrmäen Urheilutalolla la 10.11. klo 16 Kehityspäivän päätteeksi. Päätettiin Kehityspäivän ohjelmaan kuuluvan ainakin toimitsija- ja Torneopal-koulutusta, valmennuskoulutusta sekä erotuomariasioita.

7.Talous ja hallinto -osiossa päätettiin laatia 2019 toimintasuunnitelma ja budjetti syys-lokakuun aikana niin, että ne voidaan esittää vahvistettavaksi la 10.11. syyskokouksessa.

8.Viestinnän osalta päätettiin nimetä Bikramjit Singh hoitamaan liiton sosiaalisissa medioissa (Facebook, Twitter ja Instagram) jakamaan kansainvälisisiä uutisia sekä seurojen uutisia. Päätettiin myös laittaa hakuun liiton nettisivujen ylläpitäjän (web master) osa-aikainen tehtävä.

9.Päätettiin pitää seuraava kokous ti 30.10.2018 klo 18.00