Suomi avasi EM-turnauksen upealla voitolla
6.8.2019 23:43 Uutiset / Liiton etusivu

Kapteeni Simo Mäkelä tuulettaa tehtyään 3-1 maalin Sloveniaa vastaan Kuva Rainer Lönnbäck

Suomi avasi vahvasti Euroopan Hockeyliiton miesten Championship IV -turnauksen kotikentällään Velodromilla Helsingissä. Loppunumerot ottelussa Sloveniaa vastaan olivat 3-1. Suomi aloitti ottelun vahvasti ja loi tukuittain hyviä maalipaikkoja Slovenian päästyä ensimmäisellä puoliajalla vain muutaman kerran Suomen rinkiin. Suomi ei kuitenkaan onnistunut lukuisista tilanteistaan ja toiselle puoliajalle lähdettiin 0-0 lukemista.

Kolmannella neljänneksellä Suomen hyvä peli lopulta palkittiin kun Sami Laiho iski kahdesti lyhyistä kulmista, 41. ja 44. minuuteilla. Suomen maalien jälkeen Slovenia sai hieman otetta ottelusta ja pystyi luomaan muutamia maalipaikkoja Suomen päähän. Jussi Luhta Suomen maalilla oli kuitenkin tarkkana ja torjui Slovenian yritykset. Viimeiselle neljännekselle lähdettiin Suomen 2-0 johdossa. 7 minuuttia ennen loppua Slovenia onnistui kaventamaan lyhyestä kulmasta kun Franc Maucec iski pallon Luhdan selän taakse. Suomi ei kuitenkaan tästä häkeltynyt vaan vyörytti heti perään hyökkäyksiä Slovenia -päätyyn ja 2 minuuttia myöhemmin kapteeni Simo Mäkelä ohjasi upeasti yläkulmaan Suomen 3-1 maalin, joka jäi ottelun lopputulokseksi.

Suomi esitti ottelussa vahvaa ja iloista hyökkäysvoittoista peliä. "Olen erittäin tyytyväinen joukkueen peli-ilmeeseen ja tekemiseen. Joukkuehenki on huikea, kaikki tekevät työtä pyyteettömästi joukkueen eteen ja se näkyy kentällä ja tulostaululla. Erittäin hyvä alku turnaukseen", kommentoi päävalmentaja Jan Nylund lyhyesti ottelun jälkeen.

Ottelun tilastot EHF:n tulospalvelusta https://tms.fih.ch/matches/13264.

Päivän ensimmäisessä, turnauksen avausottelussa Unkari voitti Norjan maalein 2-1.

Keskiviikkona Suomi huilaa ja kohtaa torstaina seuraavassa ottelussaan Kyproksen. Ottelu Velodromilla (Mäkelänkatu 70) alkaa klo 18.00. Sisäänpääsy 5 €, alle kouluikäiset lapset ilmaiseksi.

Kaikki turnauksen ottelut lähetetään suorana myös Euroopan Hockeyliiton TV-kanavalta https://www.eurohockeytv.org/en-int/page/home-ehf-...