Kilpailutoiminta tauolle 20.12. asti
27.11.2020 19:09 Uutiset / Liiton etusivu

Miesten SM-sarjan aloitus siirtyy koronaepidemian takia.

Hockeyliiton kilpailuvaliokunta on päättänyt pistää lajin kilpailutoiminnan tauolle 20.12.2020 asti Uudenmaan ohjeistusten mukaisesti. Peruutukset koskevat tulevana sunnuntaina 29.11. pidettäväksi suunniteltua miesten SM-turnausta ja 12.-13.2. pidettäväksi suunniteltuja miesten ja naisten SM-turnauksia, jotka on siis.

Myös joulukuulle suunnitelut maajoukkueiden yhteisharjoitukset perutaan ainakin aikuisten osalta. Pienryhmä- ja etätoiminta jatkuu normaalisti. Lisäksi päätös U18-sarjan joulukuun loppupuolelle suunnitelluista harjoituksista varmistuu myöhemmin

Kilpailuvaliokunta selvittelee erilaisia vaihtoehtoja, miten indoorkausi 2020-2021 saadaan vietyä turvallisesti läpi. Liitossa seurataan tarkasti epidemiatilannetta ja paikallisia ja valtakunnallisia ohjeistuksia. Joukkueita informoidaan, kun uusia päätöksiä asian osalta tehdään.

Lievennyksiä sääntöihin

Kilpailuvaliokunta on päättänyt, että koronapandemian aikana joukkueilla on mahdollisuus anoa otteluiden siirtoa painavista syistä sarjapäälliköltä säännöistä poiketen alle 14 vrk ennen turnausta ilman sakkomaksua. Sarjapäällikkö tuo mahdolliset siirrot tiedoksi kilpailuvaliokunnalle, joka sitten suunnittelee otteluiden uudet aikataulut.

Huomautus Urjalan ja HC Kilppareiden toiminnasta

Kilpailuvaliokunta on päättänyt antaa kirjallisen huomautuksen Urjalalle ja HC Kilppareille. Seurat ilmoittivat to 26.11.2020, ennen kuin uudet ohjeistukset vallitsevasta tilanteesta olivat tulleet, että eivät aio tulla pelaamaan sovittuun turnaukseen tai anovat otteluille siirtoa.