Älä riko urheilua -kampanja
23.11.2021 10:46 Uutiset / Liiton etusivu

Don´t brake the game

Suomen Hockeyliitto tukee Älä riko urheilua -kampanjaa ja kannustaa kaikkia seuroja tulemaan mukaan.

Ihmisoikeuksien kunnioittaminen on jokaisen urheilujärjestön, valmentajan, urheilijan ja fanin velvollisuus.Myös Hockeyliiton uusi strategia tulee ottamaan vahvasti kantaa kyseiseen aiheeseen.

- Haluamme olla kaikille saavutettava laji iästä, kielestä, sukupuolesta tai kulttuurista riippumatta. Pyrimme myös vahvaan yhteistyöhön lajimme sisällä seurojen sekä pelaajien kesken, sekä myöskin lajimme ulkopuolelle. Lajimme ominaispiirteisiin ulkomailla kuuluu vahva sosiaalisuus harrastajien kesken, jota haluamme myös rakentaa omalta osaltamme Suomessa. Tämä vaatii onnistuakseen edellä mainittujen arvojen toteutumista sekä kaikkien lajissa mukana olevien sitoutumista niihin, liiton puheenjohtaja Otto-Petteri Ventelä muistuttaa.

Ihmisoikeudet kuuluvat urheilun ytimeen. Lisätietoa: https://alarikourheilua.fi/

***

The Finnish Hockey Association supports Do not break the sport campaign and encourage all clubs and membert to join with us.

Respecting people is the duty of every sports organization, coach, athlete and fan. The new strategy of the Hockey Association will also take a strong position on this point.

- We want to be an accessible sport for everyone, regardless of age, language, gender or culture. We also strive for cooperation within our sport between clubs and players, as well as for the good of our sport. The characteristics of our sport abroad include a strong sociality among enthusiasts, which we also want to build for ourselves in Finland, Otto-Petteri Ventelä, the president of the Finnish Hockey association reminds.

Human rights belong to sport. Join with us. https://alarikourheilua.fi/en/