Vuoden 2021 urheilija maahockeyssä
10.1.2022 16:53 Uutiset / Liiton etusivu

Nea tuulettaa!

Liiton vuoden urheilija valittiin lokakuun alussa, VALINTA OLI NEA VÄISÄNEN.

NYT urheilutoimittajien liiton valinta oli sama henkilö Nea Väisänen onnittelut Nealle!

Urheilutoimittajain Liitto valitsee vuosittain Lajien parhaat urheilijat. Perinne on jatkunut jo vuodesta 1946 lähtien. Ensin lajeja oli mukana vain muutama, mutta lajivalikoima on vuosien mittaan jatkuvasti laajentunut. Tänä vuonna lajinsa paras nimettiin 77 eri lajissa. Koronapandemian takia tilapäisesti kuihtuneen kilpailutoiminnan vuoksi lajin parasta urheilijaa ei valittu rullakiekossa.

Faktaa Lajien parhaat urheilijat -valinnoista:

- Lajien parhaat urheilijat -valinnat tekee Urheilutoimittajain Liiton nimeämä Vuoden urheilija -valiokunta – kyseessä ei siis ole äänestys, vaan valinta

- lajiliitot, urheilijat ym. voivat käyttää uutisoinnissaan aiheeseen liittyviä sosiaalisen median tunnuksia:

#lajienparhaaturheilijat

#urheilutoimittajainliitto

@urheilutoimitus (Twitter)

@urheilutoimittajat (Facebook, Instagram)

HUOM!

- Lajien parhaat urheilijat -valinnoilla ei ole mitään tekemistä Urheilugaalan kanssa eli Urheilugaala ei ole valintojen takana, vaan Urheilugaala on täysin erillinen palkitsemistilaisuus

- Lajien parhaat urheilijat -valinnoilla ei ole myöskään mitään tekemistä tai sidonnaisuutta lajiliittojen omien valintojen kanssa