Vuoden parhaat 2022

Suomen Hockeyliitto juhli 40-vuotista taivaltaan Helsingissä. Juhlagaalassa palkittiin vuoden aikana ansioituneita pelajia sekä lajia vuosien varrella edistäneitä hockeyhenkilöitä.

Vuoden parhaat 2022

Paras naispelaaja, maahockey: Reeta Malkamäki, Seinäjoki United
Paras miespelaaja, maahockey: Santeri Määttänen, HT-85
Paras junioripelaaja, maahockey: Joonatan Ojala, Seinäjoki
Paras naispelaaja, indoor: Maud Van Der Hamsvoort, Warriors HC
Paras miespelaaja, indoor: Hesham Azzam, ABC-Team
Paras junioripelaaja, indoor: Emma Ondreka, ABC-Team

Vuoden 2022 pelaaja: Santeri Määttänen, HT-85
Vuoden 2022 hockeyhenkilö: Markku Heino, Hämeenlinna

Vuosien varrella ansioituneet Hockeyhenkilöt

Mika Rihtilä, Vantaa: Toiminut 8 vuotta liiton puheenjohtajana, tehnyt yli 10 vuoden ajan vaikutustyötä kansainvälisesti mm. EHF:n toimielimissä. EHF kunniavarainhoitaja. Käynnisti aktiivisen junioritoiminnan puheenjohtaja-aikanaan sekä elvytti naisten hockeyn uuteen kukoistukseen. Vantaa Hockey ry:n perustajajäsen. Vaikutti siihen, että seura saavutti SM-kultaa miehissä.

Kari Saari, ABC-Team: Tehnyt elämäntyön hockeyn parissa. Ollut vuosi kausia mukana liiton toiminnassa erilaisissa rooleissa. Toiminut mm. liiton puheenjohtajana lähes 20 vuoden ajan. Henkeen ja vereen hockeyihminen, jonka varassa liitto on pyörinyt läpi vaikeiden aikojen.

Klaus Saijonkivi: Väsymätön työmyyrä, joka on tehnyt lukemattomia tunteja liiton eteen ja mahdollistanut niin tuomarina kuin liiton pääsihteerinä, että muilla on mahdollisuus keskittyä lajin harrastamiseen.

Kristiina Suninen: Teki paljon lajin ja liiton eteen 2000-luvun vaihteessa.Toi uusia tuulia liittoon ja käynnisteli mm. junioritoimintaa. Pitkä pelaajauran ABC-Teamin väreissä ja naisten maajoukkueessa.

Anne-Mari Avikainen: Pitkä pelaajaura Hatsinassa ja Tampereen Pallo-Haukoissa sekä maajoukkueessa. Teki aikoinaan paljon työtä maahockeyn eteen varsinkin Tampereella.