Kilpailuvaliokunnan päätökset 2024

Kilpailuvaliokunnan kokous 4.8.2024

paikalla: Mika Rihtilä (pj), Sanna Äyräväinen (siht.), Reeta Malkamäki, Klaus Saijonkivi, Jouni Lounaskorpi, Daniel Price ja Andrew Scholfield

Muutoksia miesten SM sarjan aikatauluihin.

Kilpailuvaliokunta on keskustellut miesten joukkuiden johdon ja sarjapäällikön kanssa ja päättänyt muuttaa sarjaohjelmaa seuraavasti:

ottelu 59, 10.8.2024 Vantaa Hc- Warriors HC -> muutetaan HT-85 - Warriors HC

ottelu 60 10.8.2024 HT-85 - HC Kilppari -> muutetaan Vantaa HC - Hc Kilppari

ottelu 64 21.8.2024 Warriors Hc - HT-85 -> muutetaan Warriors HC - Vantaa Hc

ottelu 63 21.8.2024 HC Kilppari - Vantaa HC -> muutetaan HC Kilppari - HT-85

Kilpailuvaliokunnan kokous 1.8.2024

paikalla: Mika Rihtilä (pj), Sanna Äyräväinen (siht.), Reeta Malkamäki, Klaus Saijonkivi, Jouni Lounaskorpi ja Daniel Price

Poissa: Andrew Scholfield

Kilpailuvaliokunnan puheenjohtajana toimii Mika Rihtilä

Kilpailuvaliokunnan kokoukset

• Päätettiin, että kilpailuvaliokunta tapaa säännöllisesti kilpailutoiminnan vuosikellon mukaisesti. Lisäksi kokouksia voidaan järjestää tarvittaessa.
  • Kokouksista tehdään aina muistio, riippumatta siitä käsitelläänkö asia kirjallisesti tai suullisesti.
  • Kilpailuvaliokunnan kokousmuistiot tallennetaan kilpailuvaliokunnan driveen sekä julkaistaan päätös liiton nettisivuilla. Kilpailuvaliokunnan puheenjohtaja voi tarvittaessa lähettää linkin liiton sivuilta löytyvään muistoon.

Kilpailuvaliokunnan jäsenille annetaan pääsy kilpailuvaliokunnan Driveen.

• Kilpailutoiminta - sisältää kaikki kilpailutoiminnan järjestämiseen liittyvät dokumentit
  • Kilpailusäännöt - Kilpailu- ja lajikohtaisiin sääntöihin liittyvät dokumentit
  • Kilpailuvaliokunnan kokousmuistiot
  • Siirto- ja vuokrauspaperit

Tuomarivaliokunta

• Kilpailuvaliokunta totesi, että kilpailuvaliokunnan kanssa yhteistyössä toimiva erotuomarivaliokunta ei toimi sujuvasti tällä hetkellä, joka tuottaa vaikeuksia kilpailutoiminnan järjestämiseen
  • Kilpailuvaliokunta ehdottaa, että nykyinen erotuomarivaliokunta lopetetaan ja kilpailuvaliokunta ottaa vastuun myös erotuomaritoiminnan järjestämisestä parhaalla mahdollisella tavalla. Erotuomaritoiminta sisältää mm. pelaajien ja tuomareiden sääntö koulutuksen sekä uusien tuomareiden koulutuksen. Kilpailuvaliokunnan puheenjohtaja on yhteydessä tämän asian edistämiseksi liiton puheenjohtajaan.

Indoor 2024-25

• KV puheenjohtaja tekee kalenteriluonnoksen sekä luonnoksen sarjamäärityksistä seuroilta saamiensa tietojen perusteella. Kilpailuvaliokunta päättää yhdessä lopulliset sarjamääritykset. Kalenteriluonnos julkaistaan viikolla 32.
  • Kilpailuvaliokunta nimeää pelattavien sarjojen sarjapäälliköt, kun pelattavat sarjat on tiedossa.
  • KV puheenjohtaja Mika Rihtilä ja liiton hallituksen jäsen Reeta Malkamäki vastaavat kilpailutoiminnan taloudesta ja sarjamaksuista.

Liiton kilpailutoiminnan järjestäminen

• Jatkossa sarjapäälliköt laativat sarjan otteluohjelman ja vievät otteluohjelmat Torneopaliin. Klaus Saijonkivi antaa koulutusta Torneopalin käyttöön sekä tarvittavat luvat ohjelman käyttöön.

Seurojen vastuuhenkilöiden nimeäminen

• Jokaisen liiton toiminnassa mukana olevan seuran tulisi ilmoittaa mahdollisimman pian kilpailuvaliokunnalle seuran joukkuiden vastuuhenkilöt (nimi, sähköposti ja puhelinnumero).
  • Tämän jälkeen voidaan perustaa Whatsup-ryhmiä, jossa nykyiset seurojen vastuuhenkilöt.

Kilpailusääntöjen päivittäminen

• Kilpailuvaliokunnan jäsenet kirjaavat omat huomionsa kilpailusääntöjen päivittämiseen liittyen ja toimittaa ne Daniel Pricelle. Daniel laatii kooosteen muutosehdotuksista. Kilpailuvaliokunta käsittelee muutosehdotukset ja tarvittaessa päivittää kilpailusääntöjä.

Kilpailuvaliokunta kannustaa seuroja järjestämään myös omia turnauksia liiton kilpailutoiminnan lisäksi.